terenniOS@hospic-cercany.cz
tel. 731 480 350
tel. 317 777 381
PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA
Asistenti terénní odlehčovací služby pečují v přirozeném domácím prostředí o ty, kteří jsou z důvodu věku, dlouhodobého onemocnění či zdravotního postižení závislí na pomoci druhé osoby.
Jejich blízkým zároveň poskytují čas na odpočinek či vyřízení nezbytných záležitostí.
Službu poskytujeme v pracovní dny od pondělí do pátku vždy od 8:00 do 16:00 v místě bydliště klientů, které není vzdálené více než 20 km od Čerčan.
Cílem služby je umožnit osobám zůstat co možná nejdéle ve svém přirozeném a důvěrném sociálním prostředí.
NÁŠ PŘÍSTUP
Naše péče vychází z přání klienta a aktuální situace v rodině, péči plánujeme společně.
Respektujeme, že jsme v domácím prostředí klienta, nevměšujeme se do domácích záležitostí a místních zvyklostí, pokud nebrání výkonu naší práce.
Zachováváme diskrétnost.
Podporujeme sociální vazby mezi uživatelem služby, jeho rodinou a blízkými osobami.
Respektujeme jedinečnost každého člověka.
Poskytujeme podpora a motivace k udržení či zlepšení soběstačnosti a samostatnosti uživatele služby.
JAK POŽÁDAT O SLUŽBU
VYPLŇTE ŽÁDOST O SLUŽBU
Formulář žádosti naleznete níže mezi dokumenty. Vyplněnou žádost nám, prosíme, následně doručte osobně nebo poštou na adresu: Tři, z.ú., Sokolská 584, 257 22 Čerčany, nebo e-mailem na adresu: terenniOS@hospic-cercany.cz.
TELEFONICKÝ KONTAKT
Zavolejte nám na číslo 731 480 350, upřesníme si požadavek služby, kapacitu služby a domluvíme se na osobní schůzce.
OSOBNÍ SETKÁNÍ
Společně vyplníme Kartu uživatele odlehčovací služby terénní a připravíme podklady pro uzavření smlouvy. Domluvíme se na termínech služby.
PRVNÍ NÁVŠTĚVA V MÍSTĚ BYDLIŠTĚ
Podepíšeme smlouvu o poskytování odlehčovací služby terénní, seznámíme se s podmínkami služby a právy uživatelů služby.
ŽÁDOST O SLUŽBU
Formulář žádosti si stáhněte, uložte na pevný disk svého počítače. Vyplňte jej v Acrobat Reader. Vyplněný dokument opět uložte a přiložte jako přílohu e-mailu.
Jak zvládnou péči o blízkého v domácím prostředí?
Rozhodnete-li se pečovat o Vašeho blízkého v domácím prostředí, můžeme Vám s péčí pomoci, či Vás zcela zastoupit v domluvené dny a hodiny. Aby se dala péče o blízkou osobu dlouhodobě zvládnout, je potřeba se v péči vystřídat s jinou osobou či službou, myslet na své zdraví, potřeby, zájmy a odpočinek.
S čím mi můžete pomoci?
Pomůžeme Vám při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, s poskytnutím stravy nebo s jejím zajištěním. Zprostředkujeme kontakt se společenským prostředím, zajišťujeme sociálně-terapeutické, výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti. Dále pomáháme při zajištění bezpečí a možnosti setrvat v přirozeném sociálním prostředí (dohled), při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.Poskytujeme také ubytování v případě pobytové služby.
Kdo může požádat o službu?
O nastavení odlehčovací služby terénní může požádat sám uživatel služby, jeho rodina či známý.
Službu může doporučit i lékař či sociální pracovník.
Co předchází zavedení odlehčovací služby terénní?
Předem domluvená osobní návštěva, při které vyplníme Kartu uživatele služby, domluvíme se na očekáváních, právech a podmínkách služby. Připravíme podklady pro uzavření Smlouvy pro poskytování odlehčovací služby terénní.
Musím dodat lékařskou zprávu?
Pro zavedení odlehčovací služby terénní není nutné dodávat lékařskou zprávu. Pouze ústně poskytnete informace o zdravotním stavu uživatele služby a upozorníte na možná rizika.
Lze měnit v průběhu poskytování služby její rozsah?
Ano. Je pochopitelné, že v průběhu poskytování služby se mohou změnit potřeby uživatele služby. S ohledem na kapacitu služby po vzájemné domluvě upravíme četnost a délku poskytované služby.
Jakým způsobem budu hradit službu?
Za každý kalendářní měsíc zpětně vyhotovíme fakturu, kterou Vám zašleme elektronicky na domluvenou mailovou adresu. Platba může být provedena hotově na pokladně hospice v pracovní dny od 8.00 do 14.30, příp. na recepci hospice do 18.00 (fakturu vzít sebou), nebo převodem na účet poskytovatele. Platební podmínky jsou uvedeny ve Smlouvě o poskytování služby.
V jakých případech mohu změnit či zrušit službu?
V případě neplánované návštěvy lékaře či jiné akce je možné nejpozději 2 dny předem službu zrušit. O změně či posunu služby v souvislosti s domluvenou návštěvou lékaře či jinou akcí je potřeba se domluvit v předstihu 1 týdne.
Stížnost má právo podat uživatel služby, rodinní příslušníci i jiné osoby písemnou či elektronickou formou, telefonicky nebo ústně.
Všechny stížnosti či připomínky považujeme za podněty pro zlepšení kvality poskytované péče a služby. Podané stížnosti v žádném případě neohrozí kvalitu a přístup našich zaměstnanců k Vám či Vašim blízkým.
Zabýváme se i anonymním podáním stížnosti. Písemnou stížnost je možné poslat poštou či vhodit do schránky TŘI, z.ú.., umístěné v suterénu vedle recepce.
Stěžovat si můžete u koordinátora terénní pečovatelské služby: terenniOS@hospic-cercany.cz, a také přímo u ředitele TŘI, z.ú.: reditel@hospic-cercany.cz.
Za vyřízení případných stížností a připomínek je zodpovědný ředitel TŘI, z.ú.
Za vyřízení stížnosti či připomínky vůči řediteli TŘI, z.ú. odpovídá předseda správní rady TŘI, z.ú.
Všechny podané stížnosti evidujeme. Stížnost posuzujeme bez zbytečného odkladu a ve lhůtě maximálně 7 dnů od obdržení stížnosti, následně Vás písemně seznámíme s naším stanoviskem či způsobem nápravy.
V případě Vaší nespokojenosti se způsobem či výsledkem řešení stížnosti se můžete obrátit s podnětem na prošetření postupu při vyřizování stížnosti na:
1. nezávislý orgán: Krajský úřad Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5
2. nezávislý orgán: Kancelář veřejného ochránce práv, Brno, Údolní 39, 602 00.
DOTAZNÍK SPOKOJENOSTI A HODNOCENÍ PÉČE
Děkujeme za Váš čas a rozhodnutí vyjádřit svůj názor s Terénní odlehčovací službou TŘI, z.ú. Prosíme, nebojte se odpovídat na otázky co nejotevřeněji a upřímně. Vaše zpětná vazba je pro nás velmi cenná. Dotazník je anonymní. Jeho vyplněním, dáváte souhlas s odevzdáním a jeho zpracováním. Děkujeme.