PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA
Posláním pečovatelské služby je zajistit kvalitní a bezpečnou péči a podporu těm, kteří se již bez pomoci druhé osoby neobejdou, a umožnit jim tak zůstat co nejdéle ve svém přirozeném a důvěrném sociálním prostředí – ve svých domovech nebo v zařízení sociálních služeb, v němž není zajištěná nepřetržitá ošetřovatelská péče.
Pečujeme o osoby se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, ale také o rodiny s dítětem či vícero dětmi, je-li nutná pomoc druhé osoby.
Pečovatelskou službu neposkytujeme těžce mentálně postiženým osobám, lidem bez přístřeší, osobám závislým na návykových látkách, jedincům s agresivním chováním, s infekční nebo jinou nakažlivou nemocí, ani osobám, u kterých by služba nahrazovala veřejně dostupnou zdravotní péči. Naši péči nelze poskytnout těm, se kterými se nelze z důvodu jazykové a komunikační bariéry domluvit.
Službu poskytujeme od pondělí do neděle v čase 7:00 do 19:00 v místě bydliště klientů, které není vzdálené více než 20 km od Čerčan.
NÁŠ PŘÍSTUP
Naše péče vychází z přání klienta a aktuální situace v rodině, péči plánujeme společně.
Respektujeme, že jsme v domácím prostředí klienta, nevměšujeme se do domácích záležitostí a místních zvyklostí, pokud nebrání výkonu naší práce.
Zachováváme diskrétnost.
Podporujeme sociální vazby mezi uživatelem služby, jeho rodinou a blízkými osobami.
Respektujeme jedinečnost každého člověka.
Poskytujeme podpora a motivace k udržení či zlepšení soběstačnosti a samostatnosti uživatele služby.
JAK POŽÁDAT O SLUŽBU
VYPLŇTE ŽÁDOST O PŘIJETÍ
Vyplněnou žádost nám, prosíme, následně doručte osobně nebo poštou na adresu: Tři, z.ú., Sokolská 584, 257 22 Čerčany, nebo e-mailem na adresu: PS@hospic-cercany.cz.
Formulář žádosti si stáhněte, uložte na pevný disk svého počítače. Vyplňte jej v Acrobat Reader. Vyplněný dokument opět uložte a přiložte jako přílohu e-mailu.
TELEFONICKÝ KONTAKT
Zavolejte nám na číslo 731 480 350, upřesníme si požadavek služby, kapacitu služby a domluvíme se na osobní schůzce.
OSOBNÍ SETKÁNÍ
Společně připravíme podklady pro uzavření smlouvy. Domluvíme se na termínech služby.
PRVNÍ NÁVŠTĚVA V MÍSTĚ BYDLIŠTĚ
Podepíšeme smlouvu o poskytování pečovatelské služby, seznámíme se s podmínkami služby a právy uživatelů služby.
Jak zvládnou péči o blízkého v domácím prostředí?
Rozhodnete-li se pečovat o Vašeho blízkého v domácím prostředí, můžeme Vám s péčí pomoci, či Vás zcela zastoupit v domluvené dny a hodiny. Aby se dala péče o blízkou osobu dlouhodobě zvládnout, je potřeba se v péči vystřídat s jinou osobou či službou, myslet na své zdraví, potřeby, zájmy a odpočinek.
S čím mi můžete pomoci?
Pomůžeme Vám při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, se zajištěním chodu domácnosti, s poskytnutím stravy nebo s jejím zajištěním. Zprostředkujeme kontakt se společenským prostředím (doprovod k lékaři a do školy). Dále pomáháme při zajištění bezpečí a možnosti setrvat v přirozeném sociálním prostředí (dohled), při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Kdo může požádat o službu?
O nastavení pečovatelské služby může požádat sám uživatel služby, jeho rodina či známý.
Službu může doporučit i lékař či sociální pracovník.
Musím dodat lékařskou zprávu?
Pro zavedení pečovatelské služby není nutné dodávat lékařskou zprávu. Pouze ústně poskytnete informace o zdravotním stavu uživatele služby a upozorníte na možná rizika.
Lze měnit v průběhu poskytování služby její rozsah?
Ano. Je pochopitelné, že v průběhu poskytování služby se mohou změnit potřeby uživatele služby. S ohledem na kapacitu služby po vzájemné domluvě upravíme četnost a délku poskytované služby.
Jakým způsobem budu hradit službu?
Za každý kalendářní měsíc zpětně vyhotovíme fakturu, kterou Vám zašleme elektronicky na domluvenou mailovou adresu. Platba může být provedena hotově na pokladně hospice v pracovní dny od 8.00 do 14.30, příp. na recepci hospice do 18.00 (fakturu vzít sebou), nebo převodem na účet poskytovatele. Platební podmínky jsou uvedeny ve Smlouvě o poskytování služby.
V jakých případech mohu změnit či zrušit službu?
V případě neplánované návštěvy lékaře či jiné akce je možné nejpozději 2 dny předem službu zrušit. O změně či posunu služby v souvislosti s domluvenou návštěvou lékaře či jinou akcí je potřeba se domluvit v předstihu 1 týdne.
DOTAZNÍK SPOKOJENOSTI A HODNOCENÍ PÉČE
Děkujeme za Váš čas a rozhodnutí vyjádřit svůj názor s Pečovatelskou službou TŘI, z.ú. Prosíme, nebojte se odpovídat na otázky co nejotevřeněji a upřímně. Vaše zpětná vazba je pro nás velmi cenná. Dotazník je anonymní. Jeho vyplněním, dáváte souhlas s odevzdáním a jeho zpracováním. Děkujeme.