
PEČOVATELSKÁ SLUŽBA
- terénní sociální služba pro ty, kteří kvůli věku, nemoci a zdravotnímu postižení potřebují
- pomoc s každodenní péčí o sebe a
- chtějí co nejdéle zůstat ve svém domácím prostředí
PROVOZNÍ DOBA
- od pondělí do neděle v čase od 7:00 do 19:00 h v místě bydliště klientů, které není vzdálené více než 20 km od Čerčan
JAK POŽÁDAT O SLUŽBU
-
- Vyplňte žádost o přijetí do péče,
-
- pošlete e-mailem: PS@hospic-cercany.cz
- nebo poštou či osobně doručte do Hospice Dobrého Pastýře, Sokolská 584, 257 22 Čerčany,
- následně Vás budeme kontaktovat.
-
- Anebo nám zavolejte na číslo 731 480 350,
-
- seznamte nás s Vaší situací,
- poradíme Vám, jak nastavit rozsah a četnost péče,
- pomůžeme s vyplněním žádosti a se zajištěním návazných služeb či potřebných kompenzačních pomůcek, bude-li třeba.
-
- Vyplňte žádost o přijetí do péče,

KDY SE NA NÁS OBRÁTIT
-
- potřebujete pomoc s péčí o sebe sama
- začínáte mít potíže s osobní hygienou, oblékáním, přípravou jídla, nákupy či pochůzkami, a chcete zůstat doma
- jste např. po operaci kyčle, zlomenině, úrazu nebo po hospitalizaci v nemocnici a potřebujete dočasnou pomoc
- jste pečující a potřebujete si odpočinout, vyřídit své záležitosti
NÁŠ PŘÍSTUP
-
- naše péče vychází z přání klienta a aktuální situace v rodině, péči plánujeme společně
- nevměšujeme se do domácích záležitostí a místních zvyklostí, pokud nebrání výkonu naší práce
- zachováváme diskrétnost
- podporujeme sociální vazby mezi uživatelem služby, jeho rodinou a blízkými osobami
- respektujeme jedinečnost každého člověka
- poskytujeme podporu a motivaci k udržení či zlepšení soběstačnosti a samostatnosti našich klientů
Jak zvládnou péči o blízkého v domácím prostředí?
-
- Rozhodnete-li se pečovat o Vašeho blízkého v domácím prostředí, můžeme Vám s péčí pomoci, či Vás zcela zastoupit v domluvené dny a hodiny. Aby se dala péče o blízkou osobu dlouhodobě zvládnout, je potřeba se v péči vystřídat s jinou osobou či službou, myslet na své zdraví, potřeby, zájmy a odpočinek.
S čím mi můžete pomoci?
-
- Pomůžeme Vám při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu, se zajištěním chodu domácnosti, s poskytnutím stravy nebo s jejím zajištěním. Zprostředkujeme kontakt se společenským prostředím (doprovod k lékaři a do školy). Dále pomáháme při zajištění bezpečí a možnosti setrvat v přirozeném sociálním prostředí (dohled), při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Kdo může požádat o službu?
-
- O nastavení pečovatelské služby může požádat sám uživatel služby, jeho rodina či známý.
Službu může doporučit i lékař či sociální pracovník.
- O nastavení pečovatelské služby může požádat sám uživatel služby, jeho rodina či známý.
Musím dodat lékařskou zprávu?
-
- Pro zavedení pečovatelské služby není nutné dodávat lékařskou zprávu. Pouze ústně poskytnete informace o zdravotním stavu uživatele služby a upozorníte na možná rizika.
Lze měnit v průběhu poskytování služby její rozsah?
-
- Ano. Je pochopitelné, že v průběhu poskytování služby se mohou změnit potřeby uživatele služby. S ohledem na kapacitu služby po vzájemné domluvě upravíme četnost a délku poskytované služby.
Jakým způsobem budu hradit službu?
-
- Za každý kalendářní měsíc zpětně vyhotovíme fakturu, kterou Vám zašleme elektronicky na domluvenou mailovou adresu. Platba může být provedena hotově na pokladně hospice v pracovní dny od 8.00 do 14.30, příp. na recepci hospice do 18.00 (fakturu vzít sebou), nebo převodem na účet poskytovatele. Platební podmínky jsou uvedeny ve Smlouvě o poskytování služby.
V jakých případech mohu změnit či zrušit službu?
-
- V případě neplánované návštěvy lékaře či jiné akce je možné nejpozději 2 dny předem službu zrušit. O změně či posunu služby v souvislosti s domluvenou návštěvou lékaře či jinou akcí je potřeba se domluvit v předstihu 1 týdne.
POSTUP PŘI PODÁVÁNÍ STÍŽNOSTÍ
-
- Stížnost má právo podat uživatel služby, rodinní příslušníci i jiné osoby písemnou či elektronickou formou, telefonicky nebo ústně.
- Všechny stížnosti či připomínky považujeme za podněty pro zlepšení kvality poskytované péče a služby. Podané stížnosti v žádném případě neohrozí kvalitu a přístup našich zaměstnanců k Vám či Vašim blízkým.
- Zabýváme se i anonymním podáním stížnosti. Písemnou stížnost je možné poslat poštou či vhodit do schránky TŘI, z.ú.., umístěné v suterénu vedle recepce.
- Stěžovat si můžete u koordinátora pečovatelské služby: PS@hospic-cercany.cz, a také přímo u ředitele TŘI, z.ú.: reditel@hospic-cercany.cz.
- Za vyřízení případných stížností a připomínek je zodpovědný ředitel TŘI, z.ú.
- Za vyřízení stížnosti či připomínky vůči řediteli TŘI, z.ú. odpovídá předseda správní rady TŘI, z.ú.
- Všechny podané stížnosti evidujeme. Stížnost posuzujeme bez zbytečného odkladu a ve lhůtě maximálně 7 dnů od obdržení stížnosti, následně Vás písemně seznámíme s naším stanoviskem či způsobem nápravy.
- V případě Vaší nespokojenosti se způsobem či výsledkem řešení stížnosti se můžete obrátit s podnětem na prošetření postupu při vyřizování stížnosti na:
-
- 1. nezávislý orgán: Krajský úřad Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5
- 2. nezávislý orgán: Kancelář veřejného ochránce práv, Brno, Údolní 39, 602 00.
-